Door middel van onderzoek is ondertussen veel bekend over hoe leerlingen leren. Niet alle werkwijzen zijn effectief. Als school hebben wij daarin een taak om te kiezen voor wat werkt; hoe krijgen we de kinderen effectief (ze leren veel) en efficiënt (ze leren in een hoog tempo) in ontwikkeling? Om onze leerlingen de juiste lesstof aan te bieden organiseert de Oranjeschool studiedagen voor de leerkrachten en werken wij met specialisten.
Specialisten
Voordelen van het werken met specialisten is dat er beter en efficiënter onderwijs kan worden geboden. Onze leerlingen worden zo nog beter voorbereid op het voortgezet onderwijs. Daarom kiezen onze leerkrachten ervoor zich te specialiseren in een bepaald vak of een bepaalde discipline. We hebben specialisten op het gebied van:
- Cultuur (Chittra Sankersingh-Maggan)
- Gedrag (Jaschenka Burleson)
- ICT in het onderwijs (Melanie van Everdingen)
- Lezen (Kim Stuurman en Sinem Atmaca-Altinbas)
- Logopedie (Florine van der Ent)
- Meer- en hoogbegaafdheid (Lena Groeneweg)
- Oefentherapie voor beweging (Linda Zantman)
- Rekenen(Diana Devis en Melanie van Everdingen)
- Taal(Dominique den Ouden - Helleman)
- Teach like a champion (Diana Devis & Chittra Sankersingh-Maggan)
Bekijk ook ons informatiefilmpje op de homepage!
Studie (dagen)
Goed basisonderwijs is het begin voor succesvol leren en leven. Om uw kind deze belangrijke basis mee te geven organiseert onze school per jaar meerdere studiedagen voor de leerkrachten. Tijdens deze studiedagen komen belangrijke onderwerpen aan bod die de leerkrachten in staat stellen continu beter in te spelen op de leerlingen als groep, als individu en de onderwijsmethoden.
Resultaten
Welk percentage leerlingen behaalt het fundamentele niveau en welk percentage het streefniveau?
Hieronder ziet u het percentage leerlingen dat met de eindtoets het basisniveau voor taal en rekenen behaalt. Daarnaast laten wij u het percentage leerlingen zien dat met de eindtoets het hogere niveau voor taal en rekenen behaalt.